Nytt samarbete med Åhus Friidrottsklubb!
Sveriges andra största idrott står inför en spännande utveckling
Friidrotten inser att marknadsförarna kommer bli dess räddning. Jag skämtar inte, läs själv Svensk Friidrott och World Athletics strategier för att öka sportens popularitet. Två tydliga punkter som nämns i båda är:
- Bättre marknadsföring av sporten.
- Utveckla bättre event för publik.
Detta benämns av World Athletics vara två kritiska punkter att lyckas med för sportens framtid i deras strategi 2022-2030.
Med tanke på sportens idag starka ställning skulle jag säga att de strategierna har väldigt goda möjligheter att lyckas – frågan blir istället vilka som kommer lyckas placera sig rätt och växa med denna utvecklingen.
Man ser redan nu hur flera större sponsorer, mediebolag och aktörer börja satsa mer på sporten.
Mitt arbete: utveckla och marknadsföra friidrott lokalt.
Som både marknadsförare och friidrottare är jag helt lyrisk över denna utveckling! Framförallt dess potential och goda förutsättningar för att detta faktiskt kan fungera -och det sker just nu.
Därför är jag riktigt glad över att inleda ett nära samarbete med Åhus FIK. Mitt arbete kommer gå ut på att utifrån ett marknadsperspektiv utveckla friidrotten lokalt och kämpa för att Åhus FIK ligger i framkant i den här utveckling där marknadsföring och varumärkesbyggande kommer bli avgörande.
Arbetet är redan i full gång och jag ser fram emot att dela med mig av allt som just nu är i produktion.
Följ Åhus Friidrott på Instagram
Besök Åhus FIK profil på Instagram och följ för att inte missa nya inlägg!